Tržby spoločnosti carVertical vzrástli aj napriek ekonomicky nepriaznivému roku o 30 %

Zatiaľ čo sa podniky v roku 2022 potýkali s vysokou infláciou, rastúcimi úrokovými sadzbami a dôsledkami vojny na Ukrajine, poskytovateľ informácií o histórii vozidiel carVertical vykázal rast.

Zatiaľ čo sa podniky v roku 2022 potýkali s vysokou infláciou, rastúcimi úrokovými sadzbami a dôsledkami vojny na Ukrajine, poskytovateľ informácií o histórii vozidiel carVertical vykázal rast. Spoločnosť zaznamenala v roku 2022 rekordné tržby vo výške 23,3 milióna eur, čo je v porovnaní s rokom 2021 (17,7 milióna eur) nárast o 30 %.

Jedným z veľmi úspešných trhov spoločnosti carVertical je naďalej Slovensko, kde sa jej darí dosahovať každý rok lepšie hospodárske výsledky.

„V roku 2022 sme na Slovensku zvýšili tržby o 65 %. Na tomto trhu spolupracujeme aj so spoločnosťou United classifieds, ktorá prevádzkuje webové portály ako Autobazar.EU, Autovia.sk, Autobazar.sk a Bazar.sk. Náš tím plánuje naďalej zlepšovať produkty pre slovenských používateľov, a to aj napriek tomu, že máme veľké plány expandovať a na konci roka 2023 pôsobiť už v 30 krajinách,“ približuje Rokas Medonis, generálny riaditeľ spoločnosti carVertical.

Úskalia trhu s ojazdenými vozidlami a posun k B2B

Rok 2022 bol turbulentný a viacero odvetví zaznamenalo spomalenie rastu. Podľa portálu Pravda.sk vzrástli za minulý rok ceny ojazdených áut o 22 %, čo sa podpísalo aj na predaji áut. Momentálne sme stále veľmi ďaleko od toho, na čo sme boli zvyknutí, no zdá sa, že trh by sa pomaličky mohol vrátiť do normálu.

„V roku 2022 sme zvýšili tržby o 30 %, no myslím si, že to mohlo byť ešte lepšie. Zasiahol nás však nepriaznivý globálny vývoj a neočakávané udalosti, ako vojna na Ukrajine, ktoré výrazne ovplyvnili trh s ojazdenými vozidlami, zvlášť európsky. Hoci je ponuka ojazdených vozidiel stále nízka, verím, že táto situácia sa koncom roka začne pomaly zlepšovať,“ hovorí Medonis.

Spoločnosť carVertical je známa svojím pôsobením v segmente B2C. V uplynulých rokoch však rozšírila svoje pôsobenie a začala sa zameriavať aj na segment B2B. Tento posun priniesol v roku 2022 fantastické výsledky – podiel tržieb z predaja v segmente B2B vzrástol medziročne o 79 %, čiže do budúcna má veľký potenciál.

Nové zdroje údajov a nový prehľad pre ešte kvalitnejšie služby

Kvalita služieb spoločnosti carVertical do veľkej miery závisí od prístupu k údajom o vozidlách. V roku 2022 spoločnosť rozšírila svoje zdroje údajov, takže ich už má vyše 1 000, a sú medzi nimi poisťovne, národné registre, orgány činné v trestnom konaní, ako aj ďalšie inštitúcie a súkromné subjekty.

V minulom roku vstúpila spoločnosť carVertical na viacero nových trhov, začala ponúkať aj prehľad histórie motocyklov a pustila sa do práce na funkciách, ktoré v uplynulých mesiacoch začali prinášať výsledky.

Pravdepodobne najdôležitejšou z nich je výrazne prepracovaný prehľad carVertical, ktorý sme zmodernizovali s cieľom zvýšiť jeho prehľadnosť. Spolu s prepracovaným prehľadom prinesie spoločnosť aj nové funkcie, vďaka ktorým získajú nakupujúci aj predajcovia na trhu s ojazdenými vozidlami ešte viac užitočných informácií.

Stávame sa ekosystémom

Úspešný finančný rok spoločnosti carVertical a ambiciózne plány do budúcnosti viedli k náboru mnohých nových zamestnancov. Pôvodný 36-členný tím z roku 2021 sa v roku 2022 rozrástol na 76 zamestnancov. Momentálne má spoločnosť viac ako 100 zamestnancov.

Úspešný finančný rok spoločnosti carVertical a ambiciózne plány do budúcnosti viedli k náboru mnohých nových zamestnancov. Pôvodný 36-členný tím z roku 2021 sa v roku 2022 rozrástol na 76 zamestnancov. Momentálne má spoločnosť viac ako 100 zamestnancov.

„Už nie sme žiadny malý startup s 30 ľuďmi. Naša spoločnosť neustále vytvára nové globálne štandardy týkajúce sa údajov o ojazdených vozidlách a stali sme sa vizionármi na trhu. S každým ďalším štvrťrokom má naša spoločnosť silnejšiu pozíciu,“ hovorí Medonis.

Hoci globálne problémy, ktorým čelia spoločnosti, tento rok pravdepodobne nezmiznú, generálny riaditeľ spoločnosti carVertical nestráca optimizmus. Odhaduje, že v prvom štvrťroku 2023 bude spoločnosť ďalej rásť a do konca roka dosiahnu jej tržby minimálne 30 miliónov eur.

„Počas minulého roka sme sa toho veľa naučili o našich zákazníkoch, ich potrebách a návykoch a dozvedeli sme sa, čo všetko ich zneisťuje. Bola to skúsenosť, ktorá nám otvorila oči a dala nám dlhodobú víziu pre našu spoločnosť. Chceme sa stať ekosystémom, ktorý bude schopný ponúknuť omnoho viac než len kontrolu histórie vozidla,“ dodáva Medonis.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *