Hnedé, čierne a strieborné autá najazdia na Slovensku v priemere najviac kilometrov

Hoci na trhu s ojazdenými vozidlami dominujú jednofarebné farby, ako je biela, sivá a čierna, tieto farby sa nemusia nevyhnutne používať na dlhšie presuny do práce.

Hoci na trhu s ojazdenými vozidlami dominujú jednofarebné farby, ako je biela, sivá a čierna, tieto farby sa nemusia nevyhnutne používať na dlhšie presuny do práce. Nedávny prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť carVertical, ktorá sa zaoberá spracovaním údajov z automobilového priemyslu, v 15 európskych krajinách vrátane Slovenska, odhalil súvislosť medzi farbou vozidla a počtom najazdených kilometrov.

Hnedé autá prejdú najviac kilometrov

Spomedzi všetkých vozidiel preverených na carVertical na Slovensku mali hnedé autá v priemere najviac najazdených kilometrov – 163 976 km, nasledovali čierne (161 648 km) a strieborné (160 295 km).

Hnedá farba sa často používa v prípade prémiových alebo luxusných vozidiel, ktoré sa lepšie hodia na dlhšie každodenné cesty, najmä mimo mesto. Aj čierna farba má na trhu významný podiel, a hoci nie je praktická – mnohí vodiči si ju veľmi obľúbili. Strieborná farba je jednou z najobľúbenejších farieb pri autách, ktoré sa používajú na dochádzanie z bodu A do bodu B, ale aj pri luxusných modeloch vozidiel. Mnohí ju považujú aj za praktickú farbu, ktorá sa používa v rôznych krajinách s odlišným podnebím.

„Najviac kilometrov najazdia naftové autá. Z nášho výskumu však vyplynulo, že farby vozidiel ovplyvňujú aj mieru ich prevádzky,“ hovorí Matas Buzelis, odborník na automobilový priemysel a vedúci oddelenia komunikácie spoločnosti carVertical.

Červené a zelené vozidlá majú najnižší počet najazdených kilometrov

Červené vozidlá majú v priemere najmenej najazdených kilometrov – 124 087 km. Menej kilometrov najazdia aj zelené (139 763 km) a žlté (140 719 km) vozidlá. Červená farba býva vo vozovom parku zastúpená pomerne zriedkavo, často sa používa na vozidlách, ktoré sa skôr orientujú na milovníkov a nadšencov do áut. Je tiež obľúbenou voľbou pre kabriolety, roadstery a kupé, ale kupujúci málokedy siahajú po týchto vozidlách viac ako po kombi alebo SUV.

V istom období bola žiarivo zelená farba trendom v kategórii stredne veľkých vozidiel, ale pri väčších automobiloch určených na dlhšie cesty nie je bežnou voľbou. Žltá farba sa vo veľkej miere používala v prípade vozidiel taxíkov. S rastúcou popularitou platforiem na prepravu osôb, ako je napríklad Uber, sú však teraz žlté autá menej bežné. V súčasnosti si žlté autá vyberajú vodiči, ktorí chcú vyčnievať z davu, ale nie tí, ktorí denne dochádzajú do práce.

„Kupujúci ojazdených vozidiel sú menej nároční na farby vozidiel v porovnaní s ľuďmi, ktorí si hľadajú nové vozidlo v predajniach. Niektorí kupujúci sa však príliš zameriavajú na farbu vozidla a menej pozornosti venujú jeho stavu. Tento prístup sa však môže kupujúcemu rýchlo vypomstiť, pretože zle udržiavané autá môžu na prvý pohľad vyzerať dobre, ale ich prevádzka a údržba sa môže časom predražiť. Pri rozhodovaní kupujúceho by mal byť na prvom mieste stav vozidla a jeho história, a to pred farbou alebo prvotným dojmom,“ vysvetľuje Buzelis.

O spoločnosti carVertical

Spoločnosť carVertical je zabehnutá firma poskytujúca informácie o histórii vozidiel. Získava údaje z viac ako 900 registrov a databáz po celom svete a poskytuje komplexné informácie, ktoré zákazníkom pomáhajú robiť informované rozhodnutia pri kúpe a výbere ojazdených vozidiel. Spoločnosť carVertical pôsobí v 28 krajinách a jej pôsobnosť siaha do väčšiny Európy, USA, Mexika a Austrálie. V roku 2022 spoločnosť zaznamenala rekordné tržby vo výške 23,3 milióna EUR, čo je o 30 % viac ako v roku 2021. Za povšimnutie tiež stojí, že denník Financial Times ocenil spoločnosť carVertical vo svojom rebríčku FT 1000 ako jednu z najrýchlejšie rastúcich spoločností v Európe v roku 2023. Okrem prehľadných reportov je poslaním spoločnosti zvyšovať štandardy a kvalitu na trhu s ojazdenými vozidlami.

O Matasovi Buzelisovi

Matas Buzelis je automobilový expert v spoločnosti carVertical, ktorá sa venuje poskytovaniu prehľadov histórie vozidiel po celom svete. Pred viac ako 10 rokmi Matas začínal ako automobilový novinár v oblasti ojazdených vozidiel. Okrem toho zastával funkcie v oblasti vývoja a komunikácie v odvetví inzercie v doprave. Popri práci pre carVertical je zakladateľom a prezidentom združenia Association of Automotive Intelligence. Hlavným cieľom tejto asociácie je podporovať spoluprácu medzi spoločnosťami a vládnymi agentúrami, a to všetko v snahe priniesť väčšiu transparentnosť do automobilového priemyslu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *