Na Slovensku vodiči uprednostňujú ojazdené vozidlá značiek Škoda, Volkswagen a Audi

Hoci sa populárnym modelom na trhu s ojazdeným autom venuje veľká pozornosť, kupujúci by mali byť pri kúpe takýchto vozidiel obozretní. Veľa z najčastejšie preverovaných vozidiel na Slovensku totiž skrývá stočené kilometre a poškodenia z minulosti, ktoré môžu ich vlastníctvo premeniť na nákladný problém.

Napriek tomu, že trh s ojazdenými vozidlami zažíva v posledných rokoch turbulencie, aj naďalej rastie. Viac kupujúcich sa objavilo aj na trhu s ojazdenými vozidlami v dôsledku inflácie a rastúcich úrokových sadzieb. Jedným z dôvodov rastu trhu s ojazdenými vozidlami je takisto obmedzená dostupnosť nových vozidiel.

Obľuby automobilov sa medzi jednotlivými krajinami líšia – rovnaký model auta môže byť žiadaný v jednej krajine, ale prehliadaný v inej. Spoločnosť carVertical, ktorá sa špecializuje na údaje o automobilovom priemysle, preskúmala aktuálne prehľady histórie vozidiel z 15 krajín vrátane Slovenska, aby zistila, ktoré modely áut boli v roku 2023 najvyhľadávanejšie.

Škoda Octavia – najčastejšie kontrolovaný model na Slovensku

Platforma carVertical dokáže odvodiť popularitu daného auta podľa počtu vyhľadávaní a kontrol na svojej platforme. Čím viac je model na platforme kontrolovaný, tým väčší je po ňom dopyt. Takto bola spoločnosť schopná zostaviť zoznam najobľúbenejších vozidiel medzi kupujúcimi.

Najčastejšie kontrolovaným vozidlom na Slovensku v roku 2023 bola Škoda Octavia – išlo o 10,9 % všetkých kontrol histórie na platforme, nasleduje Škoda Superb (8,1 %), Volkswagen Passat (7 %), Volkswagen Golf (4,9 %) a Audi A4 (4,6 %).

Všetky tieto vozidlá majú na trhu s ojazdenými vozidlami dobrú povesť a pomaly sa znehodnocujú, čo láka slovenských kupujúcich.

Na Slovensku tvoria automobily značky Škoda celkovo 25,3 % kontrol histórie, čo z nich robí najobľúbenejšieho výrobcu vozidiel v krajine. Medzi kupujúcimi ojazdených vozidiel sú žiadané aj vozidlá značiek Volkswagen (21,5 %) a Audi (13,8 %).

„Obľúbenosť značky Škoda je na Slovensku značná, ale nie taká dominantná ako v rodnej Českej republike. Avšak tendencia ľudí, ktorí si radšej obzerajú škodovky a volkswageny, ukazuje, že väčšina ľudí, ktorí uvažujú o autách, hľadá riešenie, ktoré nielenže splní svoju úlohu pri každodennom dochádzaní do práce, ale môže mať aj skutočný ekonomický zmysel, keďže tieto autá sú oveľa dostupnejšie ako ich prémiové alternatívy,“ hovorí Matas Buzelis, vedúci komunikácie carVertical.

Hoci sa populárnym modelom na trhu s ojazdeným autom venuje veľká pozornosť, kupujúci by mali byť pri kúpe takýchto vozidiel obozretní. Veľa z najčastejšie preverovaných vozidiel na Slovensku totiž skrývá stočené kilometre a poškodenia z minulosti, ktoré môžu ich vlastníctvo premeniť na nákladný problém.

Obľúbené modely môžu skrývať stočené kilometre a poškodenia

Hoci sa populárnym modelom na trhu s ojazdeným autom venuje veľká pozornosť, kupujúci by mali byť pri kúpe takýchto vozidiel obozretní. Veľa z najčastejšie preverovaných vozidiel na Slovensku totiž skrýva stočené kilometre a poškodenia z minulosti, ktoré môžu ich vlastníctvo premeniť na nákladný problém.

Až 3,1 % všetkých vozidiel Škoda Octavia preverených na portáli carVertical malo stočené najazdené kilometre a až 57,2 % malo v minulosti nejaké poškodenie. Situácia v prípade modelu Superb je o niečo lepšia: 1,7 % áut so stočenými kilometrami a 53,5 % poškodených vozidiel. Čo sa týka počtu stočených kilometrov u Passata, v tomto prípade je to 3,7 % a 53,5 % vozidiel utrpelo menšie alebo väčšie poškodenie. Podiel áut so stočenými kilometrami a poškodených Golfov bol 3,4 %, resp. 58 %. A nakoniec značka Audi – 3 % vozidiel A4 malo pozmenené kilometre a 54,2 % malo nejaké poškodenie.

Priemerná hodnota poškodenia vozidiel Octavia predstavovala 5 353 EUR, v prípade vozidiel Superb 6 831 EUR, Passat 5 411 EUR, Golf 6 867 EUR a A4 6 612 EUR.

Stav vozidla veľmi závisí od toho, ako ho predchádzajúci majiteľ udržiaval, preto sa odporúča pred kúpou skontrolovať históriu vozidla a poradiť sa s profesionálom.

Kupujúci v Európe uprednostňujú značky BMW, Audi a Volkswagen

Pokiaľ ide o celosvetové trendy pri kúpe automobilov, najčastejšie kontrolovaným modelom na stránke carVertical bol Volkswagen Golf s podielom 4,91 %. Medzi obľúbené modely vo všetkých sledovaných krajinách patrili aj BMW série 3 (4,89 %), Volkswagen Passat (3,75 %), BMW série 5 (3,68 %) a Audi A4 (3,53 %). Aj na Slovensku sa tento zoznam podobá trendom.

Všetky tieto modely majú vďaka svojej spoľahlivosti a dobrej kombinácii výkonu, komfortu a praktickosti ďalekosiahlu povesť, preto sú žiadané v celej Európe.

Najviac žiadaným výrobcom vo všetkých krajinách sa stalo BMW s podielom 14,7 %. V tesnom závese za ním sa umiestnil Volkswagen s podielom 14,3 %, nasledovaný Audi s podielom 11,9 %.

Vozidlá značiek Audi a Volkswagen patrili medzi 10 najobľúbenejších značiek vo všetkých skúmaných krajinách.

Metodológia

Výskum spoločnosti carVertical analyzoval skutočné prehľady histórie vozidiel, ktoré si používatelia spoločnosti zaobstarali od januára 2023 do decembra 2023. Značky automobilov, modely a príslušné štatistiky v nich uvedené boli roztriedené podľa krajín, prevedené na percentá a usporiadané do rebríčkov. Vďaka spracovaniu miliónov kontrol histórie vozidiel môže spoločnosť sledovať trendy, poznatky a prognózy trhov s ojazdenými vozidlami.

O spoločnosti carVertical

Spoločnosť carVertical je firma poskytujúca informácie o histórii vozidiel. Získava údaje z viac ako 900 registrov a databáz po celom svete a poskytuje komplexné informácie, ktoré zákazníkom pomáhajú robiť informované rozhodnutia pri kúpe a výbere ojazdených vozidiel. Spoločnosť carVertical pôsobí v 27 krajinách a jej pôsobnosť siaha do väčšiny Európy, USA, Mexika a Austrálie. V roku 2022 spoločnosť zaznamenala rekordné tržby vo výške 23,3 milióna EUR, čo je o 30 % viac ako v roku 2021. Za povšimnutie tiež stojí, že denník Financial Times ocenil spoločnosť carVertical vo svojom rebríčku FT 1000 ako jednu z najrýchlejšie rastúcich spoločností v Európe v roku 2023. Okrem prehľadných reportov je poslaním spoločnosti zvyšovať štandardy a kvalitu na trhu s ojazdenými vozidlami.

O Matasovi Buzelisovi

Matas Buzelis je automobilový expert v spoločnosti carVertical, ktorá sa venuje poskytovaniu prehľadov histórie vozidiel po celom svete. Pred viac ako 10 rokmi Matas začínal ako automobilový novinár v oblasti ojazdených vozidiel. Okrem toho zastával funkcie v oblasti vývoja a komunikácie v odvetví inzercie v doprave. Popri práci pre carVertical je zakladateľom a prezidentom združenia Association of Automotive Intelligence. Hlavným cieľom tejto asociácie je podporovať spoluprácu medzi spoločnosťami a vládnymi agentúrami, a to všetko v snahe priniesť väčšiu transparentnosť do automobilového priemyslu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *